Hemma...

Har nu varit hemma i en vecka...tiden har bara rusat iväg men jag har njutit av varja sekund. Det har varit danser o ridtur i skogen...med träningsvärk som följd.
Jag har röjt i förrådet så att Fridas grejor fick plats där...Städat min garderob så nu har jag en låda som ska till röda korset.
Sovit igen lite tid...jag har varit väldigt trött sen jag kom hem....Tror det beror på att jag jobbat under psykisk stress därborta....det var jobbigt att jobba klart sista veckorna...oroligt om vad som kunde hända...

Men nu är jag hemma o ska börja jobba på mitt kära Thule imorron...Kram Majsan

Resan hem.

God morgon...Idag börjar min resa hem.
07:15 Taxin hämtar på jobbet...åker till flygplatsen i Hammerfest. Där går planet till Tromsö...där sitter jag nu...från 9 till 11:30.  Sen ett flyg till Trondheim med mellanlandning i Bodö. I Trondheim får vi vänta i 3 tim på tåget till Östersund. Från Östersund går tåget mot Sundsvall 20:48 men då har vi inte någon biljett....så vi får väl visa våran papperslapp och vara blond o le  :)   Det ordnar sig säkert....annars tar jag taxi hem o debiterar Ambio som gjort denna beställning. Räknar med att vara hemma 24:00
Känns som jag har en lång dag framför mig....men den går åt rätt håll iaf.  Kram Majsan

Sista passen.

Ja nu har jag packat mina væskor och ska gøra mina två sista arbetspass hær i Hammerfest. Jag har en kvællsvakt och en nattvakt....sen kommer taxin och hæmtar mig 07:15 och då bær det ivæg till flygplatsen.
Det kænns så skønt att få fara hem...Hem till de mina kæra....jag længtar.

Torsken :D

Beviset ...

JAG ÄR SÅ GLAD :D  VILKET MINNE FRÅN HAMMERFEST.

Fisketur.

Nu har jag varit på en fisketur i 4 tim. Ambio bjöd oss vikarier på denna tur. Jättetrevligt ...
Skepparen på båten visade hur man gjorde...jag var ju lite tveksam till att åka eftersom jag lätt blir sjösjuk...men det gick så himla bra o kul var det. Höjdpunkten på denna resa.
Jag fick en Torsk på ca 3 kilo och en liten Uer. Jag hade avtalat med min chef att hon skulle laga till fisken om jag fick nån....så idag blir det torsk till middag...Hon ska komma ner på jobbet så ska vi äta tillsammans med min brukare.

Nedräkning...

Nu är det bara 5 dagar kvar....TACKOLOV.... Men vädret drar ner humöret...jag vill inte gå ut....
Regnet står som spön i backen....Himlen har öppnat sig....Alla änglarna gråter....Det är tom snöblandat  :(
Förstår ni där hemma som har sol o 20 gr. att detta kan vara sant....Jag fattar det knappt själv...fast jag ser det med egna ögon...
Men snart är jag på väg hem.... Jag har lovat Eva att när planet lyfter ska jag ropa högt : HALLELUJA MOMENT :)

Tomt...

Det känns så konstigt...tomt ...nervöst och spännande....allt i en salig blandning. Frida far till London imorgon....Jag är inte hemma och kan krama om henne när hon ska fara....
När vi pratade om allt detta och att jag skulle vara i Norge då hon skulle fara....så kändes det ändå ok...men ju närmare dagen kommer känner jag att jag skulle vilja vara hemma med henne och säga hej då.
Men detta är något som jag tycker hon ska passa på att göra medans hon är ung och kan få se annat i världen.
Lycka till gumman....mamma älskar dig...finns bara ett samtal bort.

Grattis Ros-Marie :)

Grattishälsningar till dig från Hammerfest....Hoppas du får en bra dag.
Kram från Majsan med sina vänner....Reinarna....

Nu är det bara en vecka kvar.....

46 år

Så har man nu haft sin födelsedag  :)  Denna dagen firades i Hammerfest...och det fick ju lov att gå det också...det är ju självvalt. Jag började med att jobba 7.30-15.00 en fin vakt...sen hem till Eva som faktiskt var ledig samtidigt...för en gångs skull.... Vi åt hamburgare med räksallad tillsammans och jag fick presenter av henne...en cider , 70 % choklad och 4 skraplotter :)  Många sms o mms gratulationer från nära o kära, och skypesamtal med Frida o syrran....så nu har jag gjort min dag. Ska nu iväg o jobba natten...jag får hoppas att min brukare tar hänsyn till att jag fyller år så hon ej får några utbrott inatt. Ha de så gott kära vänner....Kram Majsan

Inte så pigg...

Nej känner mig helt vakumförpackad...håller på att bli förkyld nu...inte så kul när solen skiner och man har många arb.pass. Men det är bara att gilla läget...som man säger.
Inte så kul jobbarnatt hade jag heller....Fick till slut använda vårt trygghetslarm för jag kände mig hotad....Så funkade det inte...Snacka om falsk trygghet....Men jag lämnade lgh innan jag fick ta emot nåt slag...men saker yrde runt mitt huvud...

Tur att det snart är slut på detta jobb snart 12 dagar kvar tills flyget går hemåt.....

Lite bilder...

Nu är det slut med midnattssolen tydligen...för ikväll såg vi solen gå ned...

Från en dag till en annan....märklig plats denna....igår kväll stod solen högt ovanför berget vid samma tid.

Här köpte jag tossorna åt Texas av en Same när vi bilade hem till kära Sverige.

Lappens kåta...men var är frun ?

Høgsommar.

Solen lyser från en klarblå himmel...har legat o solat två kvællar på berget. Det ær ju facinerande hær med midnattssolen...man fattar liksom inte att det blir kvæll nær solen lyser dygnet runt.
I morgon ær det bara två veckor kvar att jobba hær...har verkligen nedrækning nu...ledig bara i morgon så då går nog veckorna fort, har æven fått lite dubbelvakter...bra før mig.